Dressyr Me Ivory...

Idag red jag dressyr på banan. Han gick riktigt bra. Alltså riktigt braaaaa! :)
Började med lite övningar för att fånga hela hans uppmärksamhet. Halter o flytta undan för skänkel, volter o serpentiner i både skritt o trav o han gav respons på det me en gång o blev mjuk o fin väldigt snabbt. Tror absolut att det var tömkörningen i måndags som gjorde det. :)
Sen gav vi oss på galoppen. Som var underbar! Speciellt höger. Började med volter o sen på fyrkanten o sen mycke åttor med kravlösa galoppombyten, dvs med ett eller två travsteg emellan. :)
Sen när vi skrittade av kom Nico o ville rida så då fick han göra det. Tredje gången han red idag! :P
Varav en av gångerna satte jag honom på Ivorys rygg i hagen och bad Ivory gå lite så jag gick vid sidan av o höll i Nico o Ivory lunkade omkring planlöst i flera minuter o Lillan gick efter en halvmeter från Ivorys svans. Det borde sett lite kul ut. ;)

Här kommer det lite bilder. Eftersom jag inte hade nån som fotade så fick kameran sköta de själv. Men inser ni hur svårt de är att att trycka in avtryckaren på kameran o sen på 10 sekunder vända runt me häst för att hinna va me på en schysst bild!?!
Och ni kan väl ignorera min mage, det försöker jag göra! ^^ De senaste 3-4 veckorna har jag inte rört på mej alls, knappt ens ridit... Och det är väl inte så konstigt ni som vet varför. :'( Antingen om ni känner mej eller läser min andra blogg MoonLight Malo.
Så vi ignorerar min mage. ;)








Och här kommer min lille Nicolaz me min hjälm på sej. Något stor!




Sötis! :)


Hästen UTAN HUVUD!







Sen på kvällen var Veronica här o red ut me Lillan o jag passade på att tvätta Mirres svans. :)


XX Malo XX

Kommentarer
Postat av: Karoline

Vilka fina bilder på er :)

2011-04-24 @ 11:22:58
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0