Tömkörning, Ridning & Mera Ridning...

Idag började jag me Mirakel. Provade mina nya tömmar, som var helt perfekta så det var en fröjd att tömköra nu när jag hade lätta o smidiga tömmar i perfekt längd. :) Självklart så är de egentillverkade. :P
Har haft i läder o vävband förut men de har inte känts bra för de är för tunga o de känns som tömmens egen tyngd har dragit honom i munnen så en del av själva känslan har försvunnit. :/
Men nu kändes det bra! 
Vi kämpade på rejält idag med massa trav och det har aldrig gåt så lätt att få Mirre galoppera så det blev massa galopp i båda varven! Vilket innebär för mej en himla massa springandes i full fart! Puh!
Här kommer några bilder från skritt o trav...
Just nu tränar vi bara lite kondis o struntar i att tänka på formen utan måste banta ner lite mage innan vi kan gå vidare! :P
Förresten, om det ser konstigt ut så beror de på att jag har plockat isär selen för jag ville bara ha däckeln o gjorden sitter ju fast i bröstan så jag har använt en dressyrgjord istället! Hi hi...
'






Sen var vi såååå trötta båda två...



 

 

Sen på kvällen va de dags för lite ridning på Ivory.




 


Dressyr på banan. Mjukade upp i alla gångarterna o sen tog en lång skrittpaus för att sen jobba igenom gångarterna igen. Han har gått lite lite senaste veckan + all blåst senaste dagarna så han kändes lite stel o ville inte riktig länga stegen så mycke som jag önskade men men jag får jobba lite bättre så blir det oxå bättre.
Idag var det faktiskt första gången jag red med oskodda ridbyxor sen jag var 17 år(1994) och fick mina första helskodda(riktigt skinn) ridbyxor, minns f f att de kostade 750:-!!!
Och efter en dryg timme i sadeln så kan jag ärligt inte förstå hur folk kan rida omkring i tygskodda eller knäskodda ridbyxor?!? 
Ja ja... Udda bild blir det...



Sen kom Veronica som vi har saknat allihopa! :)
Nu är hon tillbaka efter graviditet o bebis så medans jag skrittade av skrittade hon igång Lillan.
Och bilder på henne & Lillan...











X Malo X

Kommentarer
Postat av: Lovisa

denna lilla vita snygging !!

2010-10-07 @ 02:08:03
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: cilla

får hon inte ha mitt pannband? :(

2010-10-07 @ 14:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0