En Körtur Me Mirakel...

Nu får ni följa me på en timmes lång körtur me Mirakel. :)
Först genom min björk-allé...


Travar på grusvägen...


Mera grusväg...


På väg in i lilla-skogen...


Travar på raksträckan...


Snabb trav! :)


Mysigt att lunka omkring o sjunga "min ponny i skogen..."






På väg ut ur skogen...


Sista vägen hem...


Men jag blev faktiskt väldigt förvånad när jag kom tillbaka o upptäckte att han inte alls var svettig! Trots en tur på en halvmil, ganska varmt ute, mycke trav och att han gick på en för honom helt ny o okänd väg...


Har funderat på de förut o funderar ännu mer om han kanske inte svettas lika lätt som vanliga hästar för som ni ser så har han fortfarande massa björnpäls kvar...


Men nackdelen me en vit häst o inte helt nyrengjord sele kan ge smutsmärken vid bröstan så han fick lite avsvampning ändå. Fast det kanske inte spelar nån roll när han ändå rullar sej väl i hagen... :P




Nåå... Hur kändes det att följa me på en tur me en liten vit sagoponny? ;)



Xx Malo xX








Kommentarer
Postat av: Karoline

Det var en härlig tur om vi fick följa med på :)

Vilken underbar raksträcka, där skulle jag vilja galoppera!

2011-05-27 @ 22:48:14
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0