27/12-10 ~ Uteritt I Snön...

Har en massa bilder i ett ofärdigt inlägg sen flera veckor tillbaka, tänkte berätta o lite o publicera om en riktigt härlig ritt jag o Johanna gjorde. :)

Ivory & Lillan innan ridturen...

På väg ut genom hagen...


Johanna o Lillan i djupsnön. Man kan nog säga att det är ganska mycke snö på åkrarna(min gård i bakgrunden)! :)




Och som jag redan påpekat, Lillan älskar att äta snö!


Så så här brukar hon se ut ! :)
Missa inte att kolla in snödjupet vid Lillans framben!!!


Sen tänkte jag få till en fin bild med båda hästarna när vi red genom allén...
Men just när jag klickade böjde Lillan bort huvudet! :/


Sen försökte Johanna att hålla ihop dem medans jag fotade, vilket hästarna inte alls tyckte va kul. He he... Syns kanske! :P




Här var det på gång att bli den perfekta bilden men precis när jag skulle klicka så sänkte Lillan naturligtvis huvudet!


Sen var det full trav me höga benlyft på skogsvägarna o i slutet är det lite smalare o där var de en låg grangren me massoooor av snö på som Ivory vägrade vika undan för så vi for in i den me full fart!!! Vilket naturligtvis resulterade i att jag o Ivory mer eller mindre(väldigt mycke mer!) nästan drunknade i snö!
Tillägga är att en man på en gård längre bort påpekade att han hade hört oss; först hade det varit helt tyst o stilla sen hörde han några som skrattade helt hysteriskt borta vid skogen! :P
Här är sen resultatet efter att jag borstat de mesta...


Sen började dimman krypa fram o vi tog en sista trav o galopp!
Så här fin o frostig blev jag efter de! :P


Sen tog vi några bilder...
Först jag o Ivory...
Tanken var att få några fina vinterbilder. :)






Och sen Johanna o Lillan...






Sen så ser man tydligt hur dimman kommer närmare...
Lillan till vänster, Ivory till höger o en travhäst i mitten. :)


Sista vägen hem genom min lilla allè...


Och det var inte bara jag var frostig... :P




Tack för en jättehärlig o rolig tur, Johanna! :)




XX Malo XX







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0