Dörrkrock & Ridning...


Igår jobbade jag så ingen ridning(jobbar ju 17-timmarspass) men i onsdags så red jag.
Fast innan vi hann komma ut så stod Ivory lite utanför dörren med huvudet medans jag tog på mej handskar o då kom det en kraftig kastvind som fick dörren att flyga upp(trots slägga som stopp) och "pang" direkt på Ivorys huvud. Tror det var nosen/nosryggen som fick ta smällen för han stod o halvsov o hann inte flytta sej.
Han var helt groggy o gäspig men jag tränsa av o väntade 10 min, sen provade jag att tränsa på igen o han verkade inte bry sej alls, så jag red ut lite på banan. Bara ca en halvtimme o istället för att jobba livet ur honom så försökte jag jobba desto mer me mej. Har t ex börjat rida lätt på ett annorlunda sätt som känns mycke smidigare o samtidigt ger mindre rörelse o därigenom mjukare ridning. :)
Men det bästa med att när man kämpar med sin sits o att göra rätt så hakar hästen på automatiskt!
Här kommer det några bilder... :)

Ivory trampar under sej i halten! Alltid något! ;)


Dollybilden! :P Men annars sitter jag ganska okej! :)


Jag lutar mej inte framåt i lättridningen! :)
Fast det ser ut som om jag dragit ihop halsen på Ivory! :S Men tror felet är att jag inte drivit ihop honom så mycke o då hänger han ju sej gärna i tygeln...


Förflytta bakdelen lite...


Lite mer...








Det är mycke att jobba med när man ska hålla reda på hela sej själv hela tiden!
Men det känns som om jag går framåt hela tiden och nu har jag ju inte ansträngt mej själv att "sitta rätt" på flera månader så har man ju delvis ramlat tillbaka till ruta ett igen men ändå inte. Ja, hoppas nån förstår...

Och eftersom jag vill bli bättre o försöker vara uppmärksam på mina fel så tar jag gärna emot konstruktiv kritik! :)
Men däremot så är jag medveten om att Ivory inte har bästa bakbensaktiviteten men det var ju inte dagens prio ett så att säga. :)



XX Malo  XX  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0