Uteritt I Snön & Boxbilder...

Då var snön o kylan tillbaka igen. Runt 10 minusgrader så jag o Johanna red en kortare tur, runt stubben sen två varv på travbanan i skritt o trav o sen runt stubben igen.
Det brukar ju ofta hända lite udda saker när jag o Johanna rider ihop men dagens grej var väl inte så där jättespeciell direkt men kanske värd att nämnas ändå.
När vi skulle korsa vägen på rundbanan så hörde vi att de kom en bil i hög fart vid Mickes hus så vi stannade, kanske väl nära eftersom vi nästan stod på vägen så Johanna vände undan Lillan. När bilen upptäckte oss så försökte den bromsa men det hade den inte bra däck nog att göra så den bara kanade, så när den körde förbi oss i hög hastighet så var Ivorys huvud max 1 meter ifrån bilen, men Ivory brydde sej inte alls.

Jag bara älskar att ha riktigt trafiksäkra hästar!!!
Fast självklart ska man ha det annars bör man inte ens gå i närheten av bilvägar. 
För några år sedan trillade jag nästan av när vi mötte en lastbil efter en skymd kurva på en 70-väg, inte för att Ivory brydde sej om lastbilen utan för att vinddraget från lastbilen var så kraftigt att jag höll på att blåsa av! :P 
Då har man en cool häst! :)

Nu kommer det några bilder från dagen ritt! :)

Min gård i bakgrunden...


Ivory...


Johanna & Lillan...


Och sen en väldigt misslyckad bild när jag skulle ta på Ivory men han rörde på sej så resultatet blev detta! :P Hi hi...
  

Jag & Ivory, Johanna & Lillan...





Vit dunboll i boxen...


Röd Hårtuss... 


Brun Lurvas...


Ivory...


Lillan...


Mirre me människoöga. ;)




XX Malo XX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0