Dressyr Me Ivory...


Idag har jag ridit för första gången på en vecka!
Tror inte det gått så långt emellan sen jag var bortrest en vecka förra hösten!
Men det var härligt komma upp på höstryggen i al f.
Vi tog det lugnt me mest skritt i drygt en halvtimme först. Jobbade mycke med skänkelvikningar o annat som gick ut på att flytta undan för skänkel... Och sen när jag började trava så var han såååå grymt mjuk o fin i sidorna att det var ren fröjd att trava o galoppera lite innan vi varvade ner igen. :)

Nu när leran kommit tillbaka så är hästarna så fint lerinpackade när man tar in dem. Men ska jag va helt ärlig så stör det mej inte speciellt mycke... :)




Sen efter ridningen så hade jag som vanligt hjälp av min personliga hovkratsexpert! ;)




Och efter det så roade han sej med att binda ihop Ivorys ben..!? Har sagt de förut men säger igen att det är en himla tur att Ivory är så himla snäll att hålla på me. :)






X  Malo  X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0