Ridtur Me Johanna...

Idag var jag & Ivory ute me Johanna & Lillan på en förmiddagsritt.



Vi tänkte vi skulle undvika skogarna o istället rida mest på vägar, men det blev nästan tvärtom o skönt nog så var de inte mycke blinningar, eller ja, mycke o mycke är ju relativt, det var uthärdligt är kanske bättre benämning.



Ivory va pigg o framåt o jag hann sällan ens fråga Johanna om vi skulle trava/galoppera innan han drog iväg.
Hi hi...



Men vi red på varenda skogsstig o emellanåt så hade vi en himla fart!
Sen det sista när både vi o hästarna började bli rejält svettiga så hade vi ett moln blinningar runt oss ändå så vi bestämde oss för att ta attack-galopp på travbanan för att bli av me dem!
Båda hästarna va me på de o molnet försvann ganska fort o jag började sakta av till trav o Lillan galopperade om oss o då fick jag för mej att vi skulle öka traven så vi gick upp jämsides me Johanna o Lillan o jag tror jag sa nåt i stil me "Jag har en travare! :P och sen börja vi öka traven ännu mer o vi drog förbi Lillan o sen hör jag hur Lillan ökar galoppen ännu mer o hennes galoppsteg låter som trumpinnar nästan så jag började öka på Ivory me rösten, mer o mer o han bara ökar o ökar o det kändes inte som om han hade nåt stopp utan det var snarare rakbanan som började ta slut så därför fick vi sakta ner.
Men de va härligt o jag tror inte vi har travat så fort på många år! :) :D

Detta var helt klart en av årets roligaste ridturer! :)


X Malo X


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0