Mirakel Rymt!

Hi hi...
Väldigt läskig rubrik men jag såg redan igår att ena bandet som jag delat av en hage me hade hamnat nere på backen men tänkte "de tar jag imorrn"...
Så idag va Mirre på fel sida men de va bara o hämta honom o leda över o sen spände jag åt de lite. Behöver sätta dit nån stolpe till för det är typ 50 meter utan stolpar eftersom de bara va nån tillfällig grej jag gjorde men som varit nästan 2 veckor nu! :P

Så när jag ändå hade Mirre i grimma så passade vi på att ta in o borsta honom lite, jag o barna. Och när barna är med så har de ju superstort intresse i ungefär 5 min. De borstas både högt o lågt me varenda borste o hovarna slåss de nästan alltid om. Idag blev det rättvist fördelat me 2 var sen så är de klara o intresset svalnar så då får jag en egen liten stund att gosa me Mirre.
Nu verkar han änligen ha vant sej vid sprayflaskor som pälsglans i svansen.
I vintras när jag tog det första gången flög han framåt i panik, nu behöver jag inte ens hålla i han längre! :)
Det va likadant me Lillan i början, visserligen va hon bakrädd på den tiden så hon flög omkring en hel del för allt möjligt då, men inte längre.

Jag skulle verkligen vilja ha en liten kärra till Mirre, hittar ingen vettig att köpa. De finns flertalet gammalt "skräp" för 2 tusen o mer men me tanke på att det finns nya för 5 tusen så känns det aningen knas att betala så mycke för nån gammal o ful! Fast några 5 tusen till en ny har jag ju inte heller! :(
Så är det nån som vet nån så hojta till! :)


 


Mina hästar tycker om klöver! :)
Som det fläckvis finns en hel del av här...
När man ser klöveråkrar ute som ska slås så tycker jag det ser så himla lyxigt ut o klövern är så väldigt somrig att se på! :)






X Malo X






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0