Dressyr Me Ivory...

Idag började jag rida redan vid nio på förmiddagen men de va väl varmt ändå!
Puh!
Jag hade fått för mej att jag skulle rida me kapson/blank stång men de va ingen höjdare faktiskt! :/
Missförstå mej inte för jag har ridit på det en hel del förut, hade för mej att de funka bra men antingen så har jag höjt kraven eller så har Ivory blivit känsligare i munnen för jösses, bettet kändes inte alls bra. Alldeles för lång hävstång o Ivory ville bara krulla ihop halsen så jag fick driva som en tok för att få fram nosen, men det lyckades inte speciellt bra ändå! :(  
Och det ihop me att det är grymt varmt o blinningarna börjar flockas.
Nä, jag borde ta alla mina stång bett me hävstångseffekt o kasta ner dem i bettlådan o limma ihop den me superlim.
Vanligtvis så rider vi ju på den vanliga lilla jaktstången i översta hålet o de funkar alldeles utmärkt!
Ska nog fortsätta så!
Det syns på bilderna att vi har problem för jag sitter som en kratta o anstränger mej för att mota bort bett-effekten på nåt sätt som inte funkar bra.
Och när jag har för lösa tyglar till stången då hänger han sej bara i kapsonen o tar jag lite mer i stången då krullar han ihop halsen o då måste jag släppa efter o driva fram nosen osv...
Verkligen en massa onödigt jobb!   

Okej, på några av bilderna går han hyfsat men de fick jag ju slita dubbelt me så...









Och sen den här tror jag är tagen precis efter Ivory snubbla me bakbenen...  



Det blev rejält svettigt i al f...






Förresten...
Handen på hjärtat, har du sett nån häst på hobbynivå som går stadigt o fint utan halsen ihopkrullad när den rids på stångbett???
Det har inte jag...



X Malo X





Kommentarer
Postat av: Caroline

Kul med en till blogg. =)

2010-07-12 @ 21:32:20
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Karoline

Snygga ni är!!!

Kul med en till blogg..

2010-07-14 @ 11:04:08
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0