4/12 10 - Dressyr sen 31/10

Idag har jag inte ridit så jag visar lite bilder som är tagna för drygt en månad sen när jag red ett dressyrpass utan stigbyglar. Vi mjukade upp med mycke sidförande hjälper så Ivory var riktigt mjuk o följsam så vi gick över till mycke volter och serpentiner.

Här kommer det lite bilder...

Driver som en tok så observera att han verkligen är i uppförsbacke! :)
 

Ivory är en extremt studsig häst i traven, speciellt i början av ett pass, så vad kan man säga mer än att här håller jag balansen i tyglarna... :/


Man ska va glad när man rider! :) 




Sen blir det galopp.


Och mer galopp...


Och sen tappade jag drivningen vilket gjorde att Ivory bröt av till trav o jag drev på extra igen utan att göra en seriös fattning så han började istället slängtrava för fullt så jag lovar, jag flög en halvmeter över sadeln o slog i vänterbenet innan jag höll på att trilla av men lyckades komma på plats igen men tvärnitade Ivory på mitt "vanliga" sätt att bromsa när det saknas kontroll... :P
Härligt att Mattias lyckades fota precis då!
Kolla in tyglarna som är under hakan på mej! :O
Men det är en väldigt effektiv broms när det är på väg att gå illa...


Sen bytte vi varv o började i trav men jag hade så grymt ont i benet så vi gick över till galopp efter bara nåt varv. Efteråt hade jag ett enormt blåmärke på insidan av låret strax över knät som det tog tre veckor innan det försvann... :(




En lite kul bild, både Ivory o jag blundar! :)



Men förutom min superstuds i sadeln så tyckte jag att det gick relativt bra o Ivory kändes fiiin! :)




XX  Malo  XX


  


Kommentarer
Postat av: cilla

han är verkligen superfin :) speciellt för sin ålder! :P man kan inte tro att han är 21! jag gillar den tredje bilden nerifrån, i galopp.. där får han verkligen med sig sina bakben ordentligt! :P jag vet hur svårt det är att sitta ner på honom så du gör ett bra jobb ^^

2010-12-05 @ 09:49:41
Postat av: Malo

Tack Cilla va du är gullig! :D <3

Kom inte in på din blogg idag så jag svara här istället...

2010-12-05 @ 23:55:47
URL: http://stalljunga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0