Dressyr Me Ivory...

Igår red jag Ivory på banan. Vi kämpade men mest kämpade jag med min eländiga kropp. Önska jag visste va de va för fel me den eftersom jag haft problem me diverse saker sen graviditeten me Nicolaz och idag var det vanligaste felet, höfterna... Det är inget ovanligt utan känner av de minst en gång varje gång jag rider men igår va de extra mycke.  Jag får kramp när jag driver så jag måste ofta göra halt eller börja rida lätt för de gör så förbaskat ont! Eller så får jag släppa efter lite o bara åka me några steg. Men det är väldigt störande eftersom jag ofta "tappar Ivory så han faller i sär" så jag får börja om igen. 
Men förutom det så blev jag faktiskt ganska nöjd me ridningen. Jag försöker sträcka på mej, upp me blicken och skänkeln känns väldigt korrekt.
Och jag har kommit på varför jag lutar mej framåt emellanåt! När skänkeln hamnar korrekt, dvs för de flesta en decimeter längre bak än de har så har man ju inte samma stolsits-balans utan måste vrida om kroppen lite så man inte faller framåt eftersom kroppen fortsätter sträva efter den felaktiga stolsitsen som det är så lätt att rida i.

Nån som hängde me? Jag har en skock me ungar runt mej så jag förklarar nog inte så bra just nu...

Här kommer lite filmer.
Och för de som undrar; Ivory är inte som andra hästar, han har en väldigt markbunden gång och han lyfter inte mycke på benen och så här på avstånd kan de se lite ut som han skrittar fort när han travar. Hi hi...

Först är det lite trav á la Johanna-volter...




Sen lite på volter...



Mera volter...



Och sen börja Ivory kännas lite loj så vi tog lite bus för att få upp glöden igen! :P 

 

Sen det sista så försökte vi jobba lite igen...

/>



Kan erkänna att jag inte har hunnit titta på dem själv än. Får göra de ikväll efter jobbet för nu ska jag ut o rida igen. Så hittar ni några enorma fel så e de bara att hojta( eller kommentera)! ;)



X  Malo  X

Kommentarer
Postat av: cilla

jag brukar dock aldrig äta kött innan jag går och lägger mig :P möjligtvis knäckemacka och sånt där, och godis (a)

2010-08-02 @ 11:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0